Via het thuisloket van de gemeente Kalmthout vraag je online aktes, attesten, vergunningen en evenementen aan. Daarnaast boek je er tickets voor je vrije tijd. Hier vind je een overzicht van zaken waarvoor je geen afspraak hoeft te maken of voor langs het gemeentehuis te passeren.
Meldingen dienst bevolking
Om met je e-ID documenten aan te vragen of andere officiële zaken te regelen, heb je je e-ID-kaart én je PIN-code van die kaart nodig. Die code gebruik je niet vaak, waardoor je ze wel eens kan vergeten. Vanaf nu kan je een nieuwe code ook online aanvragen. De federale overheid maakt die dan binnen de drie weken aan en brengt je op de hoogte als de code er is. Die code kan je dan activeren op het gemeentehuis. Daarvoor maak je eerst een afspraak (na dat je bericht kreeg dat ze klaar is).
Vraag een evenement aan via Flowlab.
Registreer een omgevingsaanvraag.
Je kan op een veilige en rechtsgeldige manier aktes en attesten aanvragen. Die krijg je snel digitaal ondertekend in je mailbox. Je kiest zelf waar en wanneer je dat doet. Hou er rekening mee dat je je elektronische identiteitskaart (en dus een kaartlezer en je PIN-code) nodig hebt om het document te kunnen raadplegen, opslaan of afdrukken. Je kan je ook aanmelden met de toepassing Itsme. Dat is een digitale identiteit waarmee je veilig inlogt, gegevens deelt of documenten tekent met je gsm. Meer info vind je op www.itsme.be.